Pages

Thursday, April 12, 2012

ေဆးပညာအခ်ဳပ္ - ပုဂၢလပညတ္၊ ဓာတ္အတတ္

 ေလာက၌ ရွိၾကကုန္ေသာ သက္ရွိသက္မဲ့ ခႏၶာကိုယ္၊ ရုပ္ဝတၳဳ၊ ရွိရွိသမွ် အရာအားလံုးတို႔သည္ ပထဝီ၊ အာေပါ၊ ေတေဇာ၊ ဝါေယာ၊ ဝဏၰ၊ ဂႏၶ၊ ရသ၊ ၾသဇာဟူေသာ အဌကလာပ္ရုပ္ ရွစ္ပါးတို႔ျဖင့္ ဖဲြ႔စည္းတည္ေဆာက္ ထားေၾကာင္း ဘုရားသခင္မွ ေဒသနာမွာ အေသအခ်ာ ေဟာထားပါသည္။ သို႔ျဖစ္ပါ၍ အရာတိုင္းမွာ ဓာတ္ေလးပါးပါဝင္သျဖင့္ အပူႏွင့္ အေအးလည္း ပါဝင္ျပီး ျဖစ္ေနပါသည္။ အရာရာတိုင္းမွာ ရသႏွင့္ ၾသဇာ ပါဝင္ သည္ဟု ေဟာထားသျဖင့္လည္း ဓာတ္ေလးပါးမွ ဦးေဆာင္ေသာ ဓာတ္အရလည္းေကာင္း၊ ဓာတ္မ်ား၏ ပါဝင္မႈ အခ်ိဳးအဆအရ လည္းေကာင္း မူတည္၍ ခ်ိဳ၊ ခ်ဥ္၊ စပ္၊ ဖန္၊ ခါး၊ ငန္၊ ပူ၊ ဆိမ့္ ဟူေသာ အရသာ၊ ၾသဇာဓာတ္မ်ား လည္း ပါဝင္ၾကပါသည္။
ဓာတ္တို႔ပါဝင္မႈ အမ်ိဳးအစား၊ အခ်ိဳးအဆအရ အပူလည္း ရွိမည္၊ အေအးလည္း ရွိမည္၊ ဓာတ္စာတခုခုသည္ အာေပါနွင့္ ပထဝီပါလွ်င္ ဆိမ့္ခ်ိဳေသာ အရသာ၊ ပထဝီနွင့္ ေတေဇာပါလွ်င္ ခ်ဥ္ေသာ အရသာ၊ ေတေဇာနွင့္ အာေပါပါလွ်င္ ငန္ေသာ အရသာ၊ ဝါေယာနွင့္ ပထဝီပါဝင္လွ်င္ ဖန္ေသာ အရသာ၊ ဥါေယာႏ်င့္ ေတေဇာပါလွ်င္ စပ္ေသာ အရသာ၊ ဝါေယာႏွင့္ အာကာသဓာတ္တို႔ ပါဝင္လွ်င္ ခါးေသာ အရသာ ရွိၾကသည္ - ဟူ၍ က်က္မွတ္ခဲ့ဘူးပါသည္။ ခ်ိဳ၊ ဆိမ့္၊ ဖန္၊ ခ်ဥ္၊ ငန္သည္ အေအးဓာတ္ျဖစ္၍ ပူ၊ စပ္၊ ခါးသည္ အပူဓာတ္ျဖစ္သည္ဟု ဆိုသည္။ အရသာတို႔ကို ျပန္ခ်ဳပ္လွ်င္ ဓာတ္ေလးပါးပင္ ပါဝင္၍ အပူ၊ အေအး နွစ္ပါးသာ ရွိပါသည္။

၄င္းအျပင္ ကမၻာဦးတည္စကပင္ သတၱေလာက၊ ၾသကာသေလာက အားလံုးရွိ ခႏၶာကိုယ္၊ ျဒပ္ဝတၳဳ အားလံုးတို႔သည္ ေန႔အပူ၊ ညအေအး ဟူေသာ ေန၊ လတို႔၏ အပူ၊ အေအးဓာတ္သဘာဝ နိယာမ သက္ေရာက္ လႊမ္းျခံဳမႈ အျမဲတန္းက်ေရာက္လွ်က္ ထိေတြ႔ခံေနၾကရ၍လည္း ေဆးဟု ေခၚဆိုအပ္ေသာ ေပါက္သမွ် ႏြယ္ျမက္ သစ္ပင္၊ သစ္ျမစ္၊ သစ္ဥမွန္သမွ် အရာအားလံုးတို႔သည္ အပူ၊ အေအးဟူေသာ ေနလပင္ ျဖစ္ၾကျပန္ပါသည္။

အယဥ္နွစ္ပါး၊ ဥတုသံုးပါး၊ ရတုေျခာက္ပါး၊ ရာသီဆယ့္နွစ္ဝ၊ နကၡတ္နွစ္ဆယ့္ခုနွစ္လံုး ျခံဳး၍ျပေသာ္ အေႏၱာ၊ ကေဗၻ၊ စေရ၊ ဝံေသ၊ ဓာတ္ေလးေထြ၊ ျပန္ခ်ဳပ္က ေနလပင္ ရေလသည္။

တဖန္ ေလာကသံုးပါးရွိ အရာအားလံုး ကမၻာဦးအစကပင္ အမည္အားလံုး ရွိခဲ့ၾက၍လည္း ပုဂၢလပညတ္ ဆရာက - “ဘုရားေဟာေဒသနာနွင့္ လကၤာသြားအလာမွာ၊ ကပ္ကမၻာအဆက္ဆက္ သံသရာဝန္းဆက္တြင္ အသက္ရွိ သတၱဝါနွင့္ အသက္မဲ့တြင္ အမည္မွည့္၍ ေခၚေလသည့္ အရာကို ပညတ္ဟု မွတ္ရမည္” ဟု (ႏွာ-၄၁)တြင္ ျပဆိုထားသျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ ပညတ္ေပၚ၍ နံေပၚသစ္ပင္ ေဆးဘက္ဝင္ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ပညေတၱသု ပညတ္တို႔၌ ဓာတုဓာတ္တို႔သည္ အတၳိ သႏၳိ ရွိၾကကုန္၏ - ဟူ၍လည္းေကာင္း ဆိုသျဖင့္ အမည္ ပညတ္ရွိေသာ အရာတိုင္း ဓာတ္ရွိ၏။ ဓာတ္ရွိ၍လည္း အပူ၊ အေအးဟူေသာ ေန၊ လ ရွိျပန္သည္။

ဤသို႔လွ်င္ ေဒသနာေဆးပညာ၊ နကၡတ္ေဆးပညာ၊ အာယုေဗဒေဆးပညာနွင့္ ပုဂၢလပညတ္ေဆးပညာ - မည္သည့္ ေဆးပညာရႈေထာင့္မွမဆို ျပန္၍ခ်ဳပ္ေသာ္ အားလံုးသည္ အပူ၊ အေအးဟူေသာ ေနနွင့္ လတို႔မွာပင္ ခ်ဳပ္ရေလသည္။

ပုဂၢလပညတ္ေဆးပညာသည္ မိုးက်ေရႊကိုယ္ တသီးတျခား ေပၚလာေသာ ပညာမဟုတ္ပါ။ အမည္ကို ေမး၍ ေဆးကုသျခင္းျဖင့္လည္း အေၾကာင္းအက်ိဳးကင္းေသာ ပညာမဟုတ္ပါ။ ပညတ္၏ ေနာက္ကြယ္မွာ ရွိေသာ ပထဝီ၊ အာေပါ၊ ေတေဇာ၊ ဝါေယာဟူေသာ ကံ၊ စိတ္၊ ဥတု၊ အာဟာရတည္းဟူေသာ အေၾကာင္းတရား ေလးပါးတို႔၏ တည္ရာ မဟာဘုတ္ေလးပါးကိုသာ ကုျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

ပုဂၢလပညတ္ဆရာမွလည္း “သတၱေလာက၌လည္း ပထဝီ၊ အာေပါ၊ ေတေဇာ၊ ဝါေယာ ဟူေသာ မဟာဘုတ္ေလးပါး ရွိသည္။ ၾသကာသေလာကမွာလည္း ပထဝီ၊ အာေပါ၊ ေတေဇာ၊ ဝါေယာဟူေသာ မဟာဘုတ္ေလးပါး ရွိသည္။ ထိုမဟာဘုတ္တို႔သည္ ေဖာက္ျပန္ပ်က္စီးတတ္သည္။ ေဖာက္ျပန္ပ်က္စီး တတ္ေသာ သေဘာတရားမွန္သမွ် သီတဥဏွ၊ အပူအေအးတည္းဟူေသာ အေၾကာင္းတရားနွစ္ပါးေၾကာင့္သာ ေဖာက္ျပန္ပ်က္စီးရေလသည္။” ဟူ၍ ဘုရားေဟာေဒသနာအရ အေသအခ်ာ ျပထားပါသည္။ သို႔ပါ၍ ပုဂၢလပညတ္ေဆးပညာသည္ အျခားေသာ ေဆးပညာမ်ားနွင့္ မဆန္႔က်င္ဘဲ တသေဘာတည္းပင္ျဖစ္ေၾကာင္း ႏႈိင္းယွဥ္သံုးသပ္နိုင္ပါသည္။

ပထမေက်ာ္ဆရာသိန္း၏ ပုဂၢလပညတ္အလင္းျပေဆးက်မ္းကို ေလ့လာၾကည့္လွ်င္လည္း စာမ်က္နွာ (၁၂၄)တြင္ (ဝါဒသံုးသြယ္၊ ဥာဏ္ခ်ယ္လွယ္)ဟူေသာ ေခါင္းစဥ္ျဖင့္ ေဒသနာ အယူအဆ၊ အာယုေဗဒ အယူအဆ၊ နကၡတ္က်မ္းလာ အယူအဆနွင့္ ပုဂၢလပညတ္ အယူအဆဟူ၍ အယူအဆမ်ား ခဲြျခား၍ တင္ျပထား ပါသည္။ တူညီသည့္ အခ်က္မ်ားလည္း ရွိသည္။ မတူကဲြျပားေသာ အခ်က္မ်ားလည္း ရွိသည္။ စာမ်က္ႏွာ (၁၃၄)တြင္ (ႏႈိင္းႏႈိင္းခ်ိန္ခ်ိန္ သုခမိန္)ဟူေသာ ေခါင္းစဥ္ျဖင့္ - တနလၤာနံသင့္ အကၡရာတို႔ျဖင့္ မွည့္ေခၚပညတ္ ထားေသာ အကၡရာဝတၳဳတို႔၌ ခ်ိဳ၊ ခ်ဥ္၊ စပ္၊ ဖန္၊ ခါး၊ ငန္၊ ဆိမ့္ ဟူေသာ အရသာမ်ား ရွိၾကရာ ေရာဂါေဝဒနာ၊ လကၡဏာအလိုက္ သင့္ေလ်ာ္ေသာ အရသာကို ေရြးခ်ယ္ေပးရမည္ဟုလည္း လမ္းညႊန္ျပထားပါသည္။

ဆရာၾကီး ဦးေအးေမာင္၏ ေနလကမၻာ ပုဂၢလပညတ္ေဆးက်မ္း၏ ဒုတိယ က႑တြင္လည္း ေလ၊ သည္းေျခ၊ သလိပ္၊ အပုပ္၊ အာကာသတို႔နွင့္လည္း ျပသည္။ အပူနာေလးပါး၊ အေအးနာေလးပါးနွင့္လည္း ျပသည္။ ျပတက္၊ ေဒြးဝန္းနွင့္ ၾတိေဒါသ၊ အာယုေဗဒအခန္းလည္း ပါ၏။ ဓာတ္တစ္ပါးခ်င္း အလြန္အယုတ္၊ ဓာတ္ျခင္းတြဲစပ္ပံုစသည္တို႔ျဖင့္ ဘက္ေပါင္းစံုမွဖြင့္ဆိုထားသည္မ်ားလည္း ေတြ႔ရပါသည္။ ေဆးပညာအယူအဆ အားလံုးကို ပုဂၢလပညတ္ေဆးပညာတြင္ ထည့္သြင္းခ်ဳပ္၍ ကုသနိုင္ေၾကာင္း ျပဆိုထားပါသည္။

ေနလဝိဇၨာဓာတ္ဆရာဦးေက်ာ္လင္း၏ ပုဂၢလပညတ္အဖြင့္က်မ္းျဖစ္ေသာ ေနလဝိဇၨာေဆးပညာ ဓာတ္က်မ္းမွာမူ အဆင့္(၁၂)ဆင့္ ခဲြျခားထားျပီး ပုဂၢလပညတ္၏ ပါပေသာမ၊ ရုပ္ေဆးနာမ္ေဆးတို႔ကို တိုက္ရိုက္ မျပေသးဘဲ ေရွ႔ပိုင္း(၆)ဆင့္မွာ သဘာဝဓမၼနွင့္ ေဒသနာနယကို အေျခခံေသာ အပူနာေလးပါး၊ အေအးနာ ေလးပါးတို႔ကို ပူေအး၊ တက္သက္၊ ပြင့္ပိတ္ေရာဂါ လကၡဏာအရ ေဆးခ်က္မ်ားျဖင့္လည္း ျပသည္။ ခ်ိဳ၊ ခ်ဥ္၊ စပ္၊ ခါး၊ အငန္၊ အပူ၊ အဆိမ့္ - ဟူေသာ အရသာမ်ားျဖင့္လည္း ခြဲ၍ျပသည္။ သဘာဝဓမၼေဆးပညာ၊ ေဒသနာနယ ေဆးပညာရွင္နွင့္ အာယုေဗဒေဆးပညာရွင္မ်ား အားလံုး လက္ခံနိုင္ဖြယ္ပင္ ျဖစ္ပါသည္။

ဆရာၾကီးဦးေက်ာ္လင္း၏ ရည္ရြယ္ရင္းဆႏၵမွာ တိုင္းရင္းေဆးပညာရွင္အားလံုးသည္ ဂိုဏ္းခဲြျခားျခင္း မရွိ၊ အားလံုးတစ္သေဘာတည္း ခ်ဳပ္လိုက္က အပူ၊ အေအးဟူေသာ ေနလနွစ္ပါးမွာ လာ၍ေပါင္းဆံုေၾကာင္းကို ၄င္းေရးသားေသာ ေနလပညာနွင့္ ပါစကေတေဇာဓာတ္က်မ္း စာမ်က္နွာ(၁၃၉) ဇီဝကကုထံုး ဝမ္းမီးလကၤာတြင္ “ဝမ္းမီးပညာ၊ နည္းမ်ားစြာတြင္၊ အနာရွစ္ပါး၊ ဓာတ္ေလးပါးဟု၊ ထင္ရွားမွန္စြာ၊ ဤလူ႔ရြာ၌၊ ပညာအားလံုး၊ စု၍ ခ်ံဳးက၊ ေနလတြင္ရပ္၊ အကုန္ျပတ္၏၊ ပညတ္၊ ပရမတ္၊ ကဲြေအာင္ျဖတ္၍၊ ရုပ္ဓာတ္၊ နာမ္ဓာတ္၊ နဝင္းကပ္ကာ၊ ရန္ဓာတ္၊ မိတ္ဓာတ္၊ ထိုႏွစ္ရပ္ကို၊ ပိုင္းျဖတ္ထိုးထြင္း၊ သိၾကားမင္း၏၊ ဝရဇိန္လက္နက္၊ မိုးၾကိဳးစက္သို႔၊ ပစ္ခတ္တိုင္းသာ၊ ထိမွန္ရာသည့္၊ ကိုင္ရာေဆးျဖစ္၊ သမားစစ္မွာ၊ ရြက္ေခါက္ျမစ္သီး၊ လိုရာျပီး၏” ဟူ၍ ျပဆိုထားပါသည္။

ေဝဒနာတစ္ခုကို ေဒသနာနည္း၊ သဘာဝဓမၼနည္းတို႔ျဖင့္ အပူနာ၊ အေအးနာ၊ အတက္နာ၊ အသက္နာ၊ အပြင့္နာ၊ အပိတ္နာဟူ၍ ခဲြျခားနိုင္သည္။ အာယုေဗဒနည္းအားျဖင့္လည္း သလိပ္၊ သည္းေျခ၊ ေလ၊ ၾတိေဒါသ လြန္သည္၊ ယုတ္သည္၊ ပြားသည္၊ ပ်က္သည္၊ ျပတက္၊ ေဒြးဝန္း၊ သႏၷိပါတ္ ဆံုးျဖတ္နုိင္သည္။ နကၡတ္ဓာတ္စာ အားျဖင့္လည္းေကာင္း၊ ၾသဌာရိကသုခုမ ဓာတ္စာနည္းအားျဖင့္လည္းေကာင္း၊ ေဆာင္သည္၊ ပ်က္သည္၊ ခိုက္သည္၊ ငုတ္သည္ကိုလည္း ဆံုးျဖတ္နိုင္သည္။ မိမိတို႔ကြ်မ္းက်င္ရာ ဆံုးျဖတ္ခ်က္အရ ေပးသြင္းလိမ္းက်ံမည့္ ေဆးအမည္တို႔ကို လူနာအမည္နွင့္ သင့္ေလ်ာ္ရာ ေန႔နံေရြးခ်ယ္၍ ရုပ္နာမ္၊ မိတ္ရန္၊ နဝင္းဓာတ္ညွိ၍ ေပးကုလိုက္ပါက “သိၾကားမင္း၏၊ ဝရဇိန္လက္နက္၊ မိုးၾကိဳးစက္သို႔၊ ပစ္ခတ္တိုင္းသာ၊ ထိမွန္ရာသည္၊ ကိုင္ရာ ေဆးျမစ္၊ ရြက္ေခါက္ျမစ္သီး၊ လိုတိုင္းျပီး၏” ဟူေသာ ဆရာဇီဝက၏ ကုထံုးျဖစ္လာပါေတာ့သည္။

အထက္ေဖာ္ျပခဲ့သည္မ်ားမွာ ေဆးပညာတစ္ရပ္ရပ္ ကြ်မ္းက်င္တတ္ေျမာက္ျပီးသူ ဆရာမ်ားအဆင့္မွာ မည္သည့္ေဆးဂိုဏ္းကမဆို ပုဂၢလပညတ္ဓာတ္ပညာနည္းကို တဆင့္တက္၍ ေပးကုနိုင္ေၾကာင္း၊ ထိုသို႔ တဲြဖက္ ေပါင္းစပ္ကုေပးသျဖင့္ မိမိတတ္သိျပီး မူလေဆးပညာကို မထိခိုက္သည့္အျပင္ မူလေဆးပညာ၏ အရည္အေသြးသည္ မိုးၾကိဳးစက္ကဲ့သို႔ အလြန္အစြမ္းထက္ေသာ သမားဂုဏ္ျပ ေဆးခ်က္မ်ား ျဖစ္လာမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း ထပ္ေလာင္းျပဆိုျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

တိုင္းရင္းေဆးပညာတစ္ရပ္ရပ္ ကြ်မ္းက်င္ျပီးေသာ ဆရာမ်ားသည္ တစ္ဆင့္တက္၍ ပုဂၢလပညတ္ ဓာတ္ပညာကို ေလ့လာသင့္ေၾကာင္း၊ တြဲဖက္ကုပါက သမားဂုဏ္ျပ ေဆးခ်က္မ်ား ျဖစ္လာမည့္အေၾကာင္းကို က်ိဳးေၾကာင္းဆက္ပုဂၢလပညတ္ (၁၇/၁၈)တို႔တြင္ မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး၏ ေဟာစဥ္အမွတ္(၂၁၂-၂၁၆) အေမွာင္းငါးစင္း၊ အလင္းငါးခ်က္တရားေတာ္နွင့္ ႏႈိင္းယွဥ္ျပသထားပါသည္။ တိုင္းရင္းေဆးပညာရွင္မ်ားသာမက အေနာက္တိုင္းေဆးပညာရွင္မ်ားလည္း ပုဂၢလပညတ္ဓာတ္ပညာကို တြဲဖက္အသံုးျပဳနိုင္ပါသည္။

သို႔ျဖစ္၍ ပုဂၢလပညတ္ေဆးပညာသည္ တသီးတျခားေဆးပညာတစ္ရပ္မဟုတ္၊ ရုပ္နာမ္မရွိေသာ တိုင္းရင္းေဆးပညာဘာသာရပ္အားလံုးကို ရုပ္နာမ္ခြဲျခားတင္ျပေပးေသာ၊ အားလံုးပါဝင္ေသာ အခ်ဳပ္ေဆးပညာ တစ္ရပ္သာ ျဖစ္ပါသည္။ နိဗၺာန္ရရွိေရးအတြက္ ဝိပႆနာတရားမွာပင္လွ်င္ ရုပ္နာမ္ခြဲျခားသိျမင္ဖို႔ အေရးၾကီး သကဲ့သို႔ ေလာကီပညာနယ္ပယ္ ေဆးကုသရာတြင္လည္း ရုပ္၊နာမ္စံုမွ ေဆးသတၱိျပည့္စံု၍ သမားဂုဏ္ျပ ေဆးခ်က္မ်ားျဖစ္လာျပီး ဝရဇိန္လက္နက္၊ မိုးၾကိဳးစက္ကဲ့သို႔ ပစ္ခတ္တိုင္း ထိမွန္မည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း “ေဆးပညာ အခ်ဳပ္ - ပုဂၢလပညတ္၊ ဓာတ္အတတ္”ဟူ၍ က်ိဳးေၾကာင္းဆက္ တင္ျပအပ္ပါသည္။

၁၂.၃.၂၀၁၂

4 comments:

  1. ဤေဆးပညာမ်ားကိုအစအဆံုးဖတ္ခ်င္တယ္
    ဘယ္လိုဖတ္လို့ရမလဲခဗ်ာၤ

    ReplyDelete
    Replies
    1. ဤေဆးပညာမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ပုဂၢလပညတ္ အေျခခံဓာတ္စာပညာစာအုပ္ ကို ေရးသားထုတ္ေ၀ထားပါတယ္။ Download Link လဲေပးထားပါတယ္ခင္ဗ်ား။

      Delete
    2. တျခားေနာက္ထပ္ ဆက္လက္မဖတ္ရေတာ့ပါလား ခင္ဗ်ာ။ဆက္လက္ဖတ္ရႈလိုပါသည္။ေလးစားစြာျဖင့္

      Delete
  2. တျခားဆုိုဒ္မွdownloadခ်ေပးပါလားခင္ဗ်ာ။ဥပမာ
    dropbox.pcloud...scribdမွ downloadမယူတတ္လို႕ပါ

    ReplyDelete